10/11, 3

Det får bli en kort summering av helgen, så här strax innan sänggång, har inte haft så mycket blogglust denna helg, men å andra sidan har det väl inte hänt så jättemycket heller som "måste" delas med världen :-)
I går på dagen veckohandlade jag och på kvällen kom alla ungarna hem på middag. Matte bor ju här för jämnan, men han var i Köping där bandmedlemmarna bor och i Örebro på spelning, men han hann iallafall hem för att käka middag igår, det var trevligt! Patrik är ju här ofta och hälsar på, nästan varje helg, men nu var det ett tag sedan sist, så det var kul att han hade vägarna förbi åtminstone över kvällen. Han stack hem senare på kvällen. Fredrik kom också över några timmar, tyvärr mådde hans flickvän, Tina, inte bra, så hon stannade hemma, Fredde skyndade hem till henne eftermiddagen, men det var mysigt att få rå om honom en stund iallafall :-)
På kvällen kollade vi på så mycket bättre, bra och rörande program som denna gången handlade om Ken Ring.
 
Trist väder på förmiddagen idag, men Baloo och jag tog ändå en rejäl förmiddagspromenad på dryga timmen. Regn fick vi stå ut med, men inte i någon större mängd ändå.
Idag kör jag halvfasta och när jag kom hem var det dags för frukost-lunch, det blev två ägg med kaviar och en kopp kaffe.
Har känt mig lite ruggig idag, frusen och huvudvärk och så där så när jag ätit lite fick det bli en mys och filmdag. Rolle och jag tittade på två filmer; Vägen med Viggo Mortensen som var något seg med bra ändå, ruggig framtidsvision om hur några stackars människor söker en bättre tillvaro efter att Jorden har "havererat". Sedan såg vi "låt en rätte komma in". Jag hade sett den förut, men inte Rolle. Bra film det också.
Sedan tog vi en halvtimmes promenad med Baloo, uppehållsväder nu, skönt nog.
När vi kom hem igen lagade vi middag. Rolle och Matte fick korv med pasta, jag halvfastade på räkor, hari cot verts och broccoli. Sammalagt har jag ätit 382 kcal idag.
Efter middagen bytte jag om och knallade iväg till min Zumba-klass. Den visade sig vara inställd för ledaren hade skadat sig :-/ men träning blev det ändå, fast något helt okänt för mig, power-yoga :-D
Det var ganska kul men jag hade svårt med balansen emellanåt och jag hade nog föredragit zumba idag när jag är lite frusen - yoga blir man knappast svettig av, fast det iofs. var jobbigt ;-)
Efter passet blev det förstås dusch, sedan kollade jag på "allt för Sverige" och "Bron" på tv.
Nu är det sängdags, ska ju upp och jobba som vanligt i morgon bitti, tjugo i fem piper alarmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0