11/11, 2

Måndag och jobb igen förstås. Idag serverade vi ris med korvstroganoff - tre varianter på den gjorde jag, sedan har jag ägnat större delen av dagen åt morgondagens vegetariska alternativ, kidneybönsbiffar. Smeten till dem tog en stund att fixa, vi har så liten assistent att mixa  bönor och potatis i, så bara mosandet tog typ 20 minuter, sedan skulle allt blandas och kryddas. Stekningen tog två timmar i anspråk, men det blev lyckat och jag tror biffarna kommer bli uppskattade i morgon, trots att de  k a n s k e  blev i starkaste laget eftersom jag råkade ha något mycket sambal oelek i smeten..Ska bli spännande att se hur de blir emottagna i morgon som sagt :-)
 
Kyligt väder har vi haft idag, till och med frost i gräset på eftermiddagen men det gör inte så mycket bara solen skiner och det gjorde den idag. Baloo och jag gick en långpromenad, nästan 1.5 timme var vi ute. Träffade på en hundtjej, Essie, som Baloo har hälsat på förut. Hon var ute på sin tomt när vi gick förbi och hon blev så glad att se honom att hon kröp under staketet för att få hälsa ordentligt - hon är en ung Labrador och glipan under staketet var max 2 decimeter.. Hennes husse blev kanske inte direkt glad över hennes tilltag, men hundarna betedde sig bra mot varandra skönt nog. De har bara nosat och lekt med varandra med stängsel emellan förut, så det här var första gången det blev kontakt av tredje graden så att säga *puh* 
 
Eftermiddagen hemma har jag slappat bort, det enda konstruktiva jag har gjort är middag, idag lax i ugn med potatis till. Rolle var duktig när han kom hem från jobbet och fick äntligen upp dörrfoder (heter det så?) i vardagsrummet! :-)
 
Nu ska jag slappa lite vid tv:n innan det är dags att ge sig ut på kvällsvovvenaden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0