16/11, 2

Det finns fortfarande lite svamp i skogarna :-)





Kommentarer
Postat av: Rebecca&Mathias

Härligt & gott med svamp! Ha en fortsatt fin Lördag!

Svar: Japp, den ligger i stekpannan nu och ska bli stuvning :-P Ha det gott!
Ingrid Lundgren

2013-11-16 @ 14:18:11
URL: http://twoplusone.se
Postat av: Robin

Lyckos dig, för själv hittade jag knappt någon svamp alls i år -_-

Svar: Det har varit dåligt med svamp i år tycker jag, men lite finns det i skogarna nu - det har ju varit varm och regnat en hel del här i mellansverige iallafall :-)
Ingrid Lundgren

2013-11-16 @ 18:49:08
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: Robin

Jag vet inte om det bara är jag. Men är inte vädret väldigt mysko i år? Det är ju den 18 November nu liksom :S

Absolut, själv fick jag ihop till ett par svampmackor bara. Men mer än så har det inte blivit...

Svar: Nej det är inte bara du som tycker att det är ovanligt varmt (och skönt) För mig får det gärna fortsätta ett tag till :-D
Ingrid Lundgren

2013-11-18 @ 11:03:03
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: Robin

Haha! Vi har samma tänk du och jag ;) Själv så hoppas jag att jag en dag kan köpa hus + mark i Spanien. För då åker jag dit, så fort som vintern kommer till Sverige.

För då jag droppat från 130kg, till 75kg. Så pallar jag inte med kylan så bra längre.

Svar: Fantastiskt, vilken resa du gjort! Fattar om man blir lite mer frusen nu än förr :-) Själv har jag också gått ner en del kilon för några år sedan, fast det var "bara" dryga 20 - tycker det räcker för att känna skillnaden i frusenhet, haha. Jag gillar egentligen alla årstider, även vintern, så jag skulle nog inte flytta till typ Spanien - det skulle i så fall vara en stund på hösten (november är inte så kul) och lite på vårvintern (mitten av januari till mitten av mars slipper jag gärna) men jag förstår dem som vill ha sommar året om också, lata sig i solen och bada är ju inte helt fel! :-)
Ingrid Lundgren

2013-11-19 @ 15:03:03
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: Robin

Tack så mycket =) Ja, det vart en enorm skillnad efteråt. Samt så märkte jag rätt snart av att jag inte tålde kyla något vidare längre.

Så det har gjort att jag gärna vill ha möjligheten att åka till värmen mellan December till April varje år. Bra jobbat du!

Ja, alltså. Jag vill ju inte missa julen och allt det där. Men i Södermanland, där var det nästan 6 månader vinter förra året. Det vart för mycket för min del.

Lagom är bäst liksom...Precis! Samt är det ju inte helt fel att få lite färg på kroppen heller ;)

Svar: Vi har ju haft ganska kalla vintrar ett par år här nu och tyvärr har jag läst någonstans att det hotas med att denna blir ännu värre, hoppas att det inte stämmer.. Men, om man nu är i Sverige under vintern så vill jag hellre ha (en aning) snö, för ljusets skull och n å g r a minusgrader, så man slipper slasket. Sedan får vintern mer än gärna vara några månader kortare, bara det kommer en vår direkt på och inte två månader gråväder, för då har jag hellre vinter ett tag till :-)
Ingrid Lundgren

2013-11-20 @ 18:26:48
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: Robin

Ojdå...Det lät inget vidare du. Precis så känner jag med. Alltså, ligger det på runt 5 till 10 minus, då överlever jag xD

Sedan får vintern vara i alla fall 1 månader kortare. T.ex. så dog inte vintern ut först i början utav April i år.

Så från mitten av December (2012), till början utav April (2013). Så länge höll förra vintern på :S

Svar: Mm, tur att man inte bor längst upp i landet, där är det väl redan typ 15 minusgrader och en massa snö och den lär ju inte gå bort förrän till midsommar
Ingrid Lundgren

2013-11-21 @ 16:40:58
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: Robin

Ja, det är väl det man får trösta sig med ;) Ha en fin helg!

Svar: Detsamma :-)
Ingrid Lundgren

2013-11-22 @ 20:23:13
URL: http://thegamingground.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0