19/11, 2

Idag stod det tomatsoppa på vår skolmatsmeny, den gjorde jag tre olika varianter på - en mjölkfri, en glutenfri och en till "multiallergikern", sedan blev det förstås mat till en som är diabetiker, för vegetarisk soppa är lite svårt att kombinera med insulinintag. Soppan var mäkta populär (som vanligt) vi fick göra mer flera gånger och jag fick åka med mer soppa till annexskolan två gånger, det har nog aldrig hänt förut!!
För övrigt har jag förberett mat till morgondagens lunch samt hjälpt husmor att jaga rätt på tillräckligt med mat till på fredag, vi har fått en felleverans, typ 20 kilo kycklingkorv istället för typ 20 kartonger.. och inte hinner vi få hem nya varor innan de ska serveras, så det blev till att gå in i frysen för att leta upp lite annat som kan passa att servera till pasta. Vi hittade mat så det räcker, men det blir en blandning av både korv, köttbullar, kycklingben och eventuellt något mer..nånå, de får mat iallafall, även om det inte blev riktigt som vi tänkt oss från början.
Vi var en kvinn kort även idag, men jag slapp jobba över, en annan kollega stannade kvar över mellis, skönt att kunna dela på "bördan" lite.
Istället åkte jag hem och tog ut Baloo på promenad. Mörkt och dystert väder, men vi klarade oss från regn iallafall. Ungefär 45 minuter var vi ute.
Hemma blev det lite hushållspyssel, en stund vid datorn, ringde mamma och pappa, gjorde pytt i panna till middag, sedan har jag legat en stund på spikmattan för att få bukt med de där dumma stela musklerna i ryggslutet, kändes jätteskönt!
Nu ska jag snart ta ut Baloo igen, måste ju gå tidigt idag, det är ju fotboll sedan, heja, heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0