20/11

Ganska mycket jobb idag då vi hade panerad fisk och potatismos på menyn. Glutenfritt alternativ, mat till multiallergikern, mjölkfritt potatismos, mat till fiskallergiker och till vegetarianer har jag fixat idag. Sedan var det en del förberedelser inför morgondagens vegetariska "sjömansbiff"-alternativ. Jag var precis lagom klar när lunchrusningen satte igång på allvar, vilket var tur, för idag var vi två kvinn kort och jag behövdes i diskrummet.
Efter fikat byttes vi av, husmor och jag. Hon ställde sig i disken så jag kunde ta hand om "mina" städområden. 
 
Efter jobbet åkte jag hem och tog ut Baloo på en dryg timmes promenad. Det var rätt kyligt idag, och mulet, men uppehåll som tröst ändå :-)
När vi kom hem gav jag bara Baloo middag, sedan stack jag iväg till Sea Hund&Katt i Kungens Kurva. Baloos bästa koppel försvann när Patrik hade hunden i helgen, så jag köpte ett nytt, förhoppningsvis bra, det var rätt sorts lite kraftigare "låsbygel" på det iallafall och invävd reflex, det (reflex) hade vi inte på förra, skönt att bli ännu lite mer synliga ute i höstmörkret! Passade på att handla mer mjölk när jag ändå var ute och körde, hade väl en halvliter kvar hemma och det skulle ju knappast ha räckt till på lördag då det är dags för nästa veckohandling..
 
Hemma har det inte blivit mycket gjort idag, efter middagen har jag bara legat och gonat mig på spikmattan, gudomligt skönt när man har stela muskler!
 
Nu blir det nyheter och arga snickarn på tv, sedan en kvällspromenad innan sängen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0