21/11

Idag serverade vi sjömansbiff på jobbet, perfekt mat, "alla" kan äta, eftersom det bara innehåller nötkött, potatis, lök och buljong, gott är det också! Enda "problemet" är att det tar tid att göra - köttet  kryddade, stekte och kylde vi ner igår, idag skivades det en massa potatis (skönt nog är den fabriksskalad iallafall), sedan ska  allt varvas i bleck och in i ugnen, helst 1.5 timme, så potatisen blir riktigt mjuk och fin. Min kokerskekollega gjorde 21 bleck, så det är den hel del jobb. Jag behövde bara göra fem till vegetarianerna. De fick förstås inte kött i sin, jag hade sojaprotein som jag kokte och kryddade igår.
 
Medan maten gonade sig i ugnen förberedde jag morgondagens käk, resten av dagen har jag jobbat i diskrummet tillsammans med en kollega. Stannade över mellis också eftersom det saknades personal.
 
Idag slapp jag gå ut med Baloo på eftermiddagen, skönt när man jobbat över och skönt att slippa det evigt strilande regnet.. Patrik hade vägarna förbi mitt på dagen och åkte hem och tog ut honom på en sväng :-)
 
Nä, nu ska iväg och lyfta lite skrot, body pump står på schemat! :-D

Kommentarer
Postat av: Nisse

Dom stackars vegitarianera då? Har ni lurat i dom att nötköttet är brända salladsblad😕

Svar: Käre bror, du får läsa hela dagboken innan du kommenterar :-) Jag skrev ju att de fick sojaprotein i sin, det är ett sorts protein helt likvärdigt med protein som finns i kött. Vi köper det torkat i tre olika formationer; bitar, strimlor eller smulor. Strimlor passar bäst till typ stroganoff, bitar som gryta eller som sjömansbiff, smulorna har vi när vi gör vegetarisk "köttfärssås". Den torkade produkten smakar nästan inget i sig själv, så man får jobba lite med den för att det ska bli gott, det vill säga koka och krydda rätt mycket. Salladsbladen kan alla, vare sig de är vegetarianer eller inte, hitta i vår välfyllda grönsaksbuffé ;-)
Ingrid Lundgren

2013-11-21 @ 18:16:30
Postat av: veronica eriksson

Du skriver väldigt bra! :)

Svar: Åh, tack, vad glad jag blir över din kommentar! :-)
Ingrid Lundgren

2013-11-22 @ 08:41:11
URL: http://vveronicas.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0