22/11

Idag var alla kollegor utom en på plats, men det har varit en rätt stressig dag ändå. Vi skulle ju egentligen " bara" servera kycklingkorv och pasta, men som jag berättade här om dagen, så fick vi en felleverans, det vill säga alldeles för lite korv. Därför blev det en "röjning i frysrummet" och därmed en massa olika sovel till pastan. Vi hade korv (förstås) men också köttbullar, kycklingben och kycklingnuggets för att det hela skulle gå ihop. Stressigt för kollegan att hinna ha koll på att de olika maträtterna fanns på plats och att hinna fylla på tallrikar, glas, bestick, grönsaker, mjölk, smörgåsmargarin, senap och ketchup, särskillt som man har hela ansvaret ensam (eftersom en kollega var borta, annars hade hon varit placerad i matsalen också) och särskillt på fredagar, för då ligger schemat så att typ hela skolan äter halv elva eller elva - sedan har vi ju öppet till halv ett, men under den sista öppet-tiden är det nästan helt folktomt :-/  När det var som värst hjälpte jag till så gott jag kunde.
 
Rolle har varit ledig från sitt jobb idag, bygget där han kör grus har fyradagarsvecka, så han har gjort sina 40 timmar, men han har ändå "pysslat" lite med lastbilen, äkte och tvättade och tankade upp den idag, sedan parkerade han den i närheten av mitt jobb, där den antagligen står tryggare (bakom stängsel) under helgen än vad den gör i vårt industriområde där det är ordentligt ensligt på helgen. 
Efter min arbetdag var slut åkte jag och hämtade upp honom, sedan gjorde vi sällskap hem.
 
Väl hemma tog jag ut Baloo. Vi nöjde oss med "40-minutarn" för Rolle och han hade varit ute dryga timmen på morgonen. Mulet och ganska kallt var det..
 
På kvällen var vi slappa och beställde hem pizza till middag, sedan har jag tvättat (ska hänga nu) och kollat på tv. Jag såg Idol och Rolle såg på spåret. Rolle program var ju slut vid nio, då det var dags att gå kvällspromenaden med Baloo, så killarna gick ensamma medan jag gonade ner mig i soffan :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0