3/11, 3

Söndag morgon, verkligen Novemberväder, med några plusgrader och dimma utanför fönstret. Baloo och jag tog en promenad, nästan en timme lång, men det var inget vidare skönt utan mest rått och kallt.
 
När jag kom hem käkade jag ett par ägg till frukost-lunch. Idag halvfastar jag, precis som alla andra söndagar, kör inte fem-två som de flesta andra, utan sex-ett. Jag känner inte att det passar att fasta på arbetsdagarna, jag jobbar ju som kock och behöver kunna smaka av det jag lagar, vill inte stå och spotta ut smaktesterna heller, för det känns inte så fräsht.
 
När jag "lunchat" klart tog jag bilen hem till sonen Fredrik och hämtade upp honom. Vi brukar göra gemensam sak någon dag på helgen och åka och veckohandla. Trevligt att ses och det passar bra för honom som inte har vare sig bil eller körkort :-)
 
Idag gick det blixtsnabbt att handla, lite folk i matvaruaffären och vi visste bägge två vad vi skulle ha. När vi var klara åkte vi hem till honom och Tina, lämpade av kassarna som Tina tog hand om - skönt med avbrott i pluggandet. Passade på att ta med oss kartonginsamlingen och dumpa på vägen, sedan åkte vi hem till oss med mina grejor.
 
När det här hushållets matvaror var på plats åkte vi, Fredde, jag och Rolle, till Kungens Kurva. Först fick sig Sea Hund och Katt ett besök för Baloo behövde en säck foder, därefter åkte vi till El-Giganten för Fredde behövde köpa ny skrivare, Tina har stort behov av en när hon gör arbeten till skolan och deras gamla brakade ihop i veckan. Rolle och jag köpte bara en kabel och ett väggfäste - tv:n ska upp på väggen endera dagen :-)
 
Klockan var halv tre när vi kom hem igen så det var dags att ta ut Baloo på promenad igen. Det regnade rätt mycket, så nu blev det bara en kvarts utevistelse - Baloo var inte ledsen för det, han är inte så glad i regn han heller - sol är mycket bättre!
 
 
 
 
Bild från förra sommaren
 
 
 
 
Eftermiddagen har spenderats hemma vid datorn mestadels, sonen Matte lagade middag till sig och sin far - jag halvfastar ju och fixade mitt själv. Glömde bild på maten, men idag blev det två skivor rostbiff, haricot verts och gröna sojabönor samt en kopp kaffe med mjölk. Sammanlagt har jag käkat 420 kalorier idag och det känns lagom.
 
Nä, nu har jag inte tid med detta mer, ska byta om och dra iväg på mitt söndagsnöje; Zumba!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0