4/11, 3

Lång dag blev det, först jobbet förstås. Idag var alla kollegor på plats, skönt för då kunde jag ägna mig helhjärtat åt "mina" sysslor. Idag stod det köttgryta på menyn, jag gjorde två varianter av den plus en vegetarisk med liknande smaker. Det blev lyckat, flera var och hämtade mer efter att de smakat, sånt gör mig glad!
Förutom att laga mat har jag  - som vanligt - städat efter mig, sedan har jag kört, torkat och vikt två maskiner tvätt, plockat upp inkommande varor tillsammans med husmor och läst igenom en hel lunta papper om "säker mat". Haccp, eller egenkontroll av vår livsmedelshantering är ju något vi sysslat med bra länge så det var inget nytt på det viset, men det är ju levande dokument som ska uppgraderas och funderas över emellanåt och det var det jag pysslade med idag. Jag pysslar ju med specialkost - allergier - och då är ju hanteringen extra känslig förstås, det ska ju inte bara vara rätt temperatur på maten utan man måste förstås se till att maten inte blir kontaminerad vare sig före, under eller efter tillagningen.
 
Idag hade vi underbart väder mest hela dagen, soligt och fint, så efter jobbet blev det en långpromenad med Baloo. Tror vi var ute nästan 1,5 timme :-) 
 
När vi kom hem hade jag inte mycket tid på mig innan jag skulle iväg igen, så det fick bli rester till middag, goda rester, så det var inte synd om mig ;-)
 
Kvart i fem-pendeln in till stan sedan och promenad på tjugo minuter så var jag framme vid S:t Eriks gymnasium, där det ikväll var fackligt nomineringsmöte. Jag sitter i valberedningen det här året och blev nominerad till ytterligare en period. Tycker det är ett roligt och intressant arbete även om det förstås ibland känns lite påfrestande med en massa möten och extrajobb. Nu kommer ju årets mest intensiva del för oss valberedare, nu vet vi ju vilka som blivit nominerade så nu kan vi börja intervjua folk, sedan ska vi ta ställning till hur VI tycker styrelsen ska se ut efter årsmötet, sen är det upp till folket som kommer på det mötet att samtycka eller protestera - mycket spännande!
 
Strax innan åtta var mötet över, vi stannade en liten stund efter och bestämde när vi ska ses nästa gång, sedan gjorde jag och några killar ur valberedningen sällskap till T-centralen. En av dem bor åt samma håll som jag så vi hade sällskap även på pendeln, trevligt :-)
 
Det regnade när jag hoppade av vid min station, men jag gick hem ändå istället för att stå och vänta på bussen, sedan tog jag ut Baloo på kvällspromenaden när jag kom hem, tyckte Rolle kunde slippa bli blöt och det var han ju glad över.
Nä, nu ska jag hoppa isäng, "måste" ju spela några ord Wordfeud innan jag sussar också :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0