5/11, 2

Igår sken solen så fint i stort sett hela dagen, i dag har det varit precis tvärt om, regnet har vräkt ner i stort sett hela dagen - turligt nog slutade det iallafall på eftermiddagen, så vovvenaden gick att gå utan stövlar och renkläder :-)
 
Arbetsdag har det förstås varit också, idag lagade vi gulaschsoppa, en av elevernas favoritsoppa. Jag tycker om den både ur smak och ur arbetssynpunkt, typ alla utom vegeratianer kan ju äta den. Vegetarianerna fick en liknande soppa, en massa olika grönsaker, tomatbaserad men med linser i istället för köttfärs.
 
På kvällen har, som jag tidigare gjorde ett inlägg om, Rolle och jag satt up tv:n på väggen. Det var rätt knöligt för skruvmejseln var lite för kort så det var svårt att säkra upp att tv:n inte "hoppar ur" väggfästet - skruvarna satt ju typ mitt bakom tv:n och man har bara ungefär 3 centimeters utrymme där bakom..
 
Nu ska jag titta på slutet av "veckans brott" innan det är dags att hoppa i säng - ska man upp halv fem så får man lägga sig någorlunda skapligt ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0