6/11, 2

Jobbdag förstås och på onsdagar är vi en "kvinn" kort, eftersom en av kollegorna har tjänstledigt då. På förmiddagen hann jag in i disken en stund för en hjälpande hand, men sedan har tiden bara räckt till till mina egna, vanliga sysslor både med dagens lunch, städning och med mat på planeringsstadiet - även om själva matsedeln är "spikad" så vill det till planering, behöver fundera över tillvägagånssätt och inventera i frys och förråd lite emellanåt. På eftermiddagen gick husmor och jag en skyddsrond i kök och matsal, kollade av om saker var åtgärdade sedan den förra ronden och om det tillkommit något.
 
Grått och mulet väder har vi haft idag, men regn har vi iallafall sluppit. Baloo och jag knallade till skogs på eftermiddagen, där var det fortfarande ganska vått efter gårdagens "skyfall" men det gick att ta sig fram torrskodd om man såg sig för iallafall :-) Baloo var jättteglad över att få gå i skogen, han verkligen älskar det! Han leker dragkamp i kullfallna träd, nosar högt och lågt, hoppar upp på stenar och över stockar, rullar sig i mossan och dricker "skogvatten" som är mycket godare än kranvatten :-P
 
På kvällen blev det mycket dator, Matte var söt och lagade middag åt sina trötta föräldrar, jättegod köttfärssås med spaghetti, nu ska jag slänga mig i duschen, sedan ska jag kolla på Arga snickaren
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0