8/11

Idag blir det inte mycket bloggande, jag är trött efter veckan och dessutom har väl inget särskilt hänt som är värt att blogga om - men brukar man skriva dagbok så brukar man :-)
 
Jobb som vanligt och en stressig dag för alla parter eftersom vi hade en "kökets val-dag" då vi plockar fram lite allt möjligt ätbart som vi har bara lite kvar av, sånt där som inte räcker till en hel servering. Så idag har vi haft några bleck med ostgratinerad korv, kycklingryta, blodpudding, sill, köttfärsgryta, några bleck med hamburgerkött (pannbiff?) böngryta och kålrot i dragonsås. Vi har också serverat potatis, cous-cous och pasta, så det var en del att hålla reda på för mig som ska se till att de allergiska inte får fel mat. Förutom att hålla koll på maten och planera inför måndagens lunch så har jag städat "mina köksdomäner" och personalrummet :-)
 
Åkte direkt hem från jobbet som vanligt och gick ut med Baloo. Han har varit ensam länre än vanligt idag eftersom Mats åkte till Köping och sitt band igår; de har spelning i kväll i Örebro och ville repa lite extra inför det förstås.
Baloo verkar inte ha lidit nöd under dagen, han betedde sig som vanligt när jag kom hem och tog det helt lugnt när vi skulle ut. Skönt att veta att han  k a n  vara ensam några timmar när det kniper, han börjar bli vuxen (4 år) och ligger mest och sover om han inte ska äta eller vill gå ut.
 
Nä, nu ska jag kika på lite nyheter innan Idol, ha en fortsatt skön kväll och helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0