10/4

Torsdag och jobb förstås, idag serverade vi sjömansbiff till lunch, så jag hade - typ - inga allergiker att ta hänsyn till, bara vegetarianer. De fick en rätt liknande sjömansbiff, med sojaprotein, potatis, morötter och palsternacka.

 

Inte jättemycket förberedelser till i morgon hade jag heller, så idag har jag hunnit med en del annat, till exempel städning och ihopsnickrande av kommande matsedel. Under lunchen hjälpte jag till en del i disken också, fast de var redan två där inne :-)

 

Idag hade vi besök av en kvinna som kom från SkolmatSverige. Hon kollade hur vår servering fungerade, hur stort utbud av rätter vi har, grönsaker och annat som handlar om man skolmaten, dessutom pratade hon med våra matgäster - stora som små, både ställde frågor och svarade på dem.Jobbade på mellis även idag.

 

Efter jobbet åkte jag till Tumba för ett besök på banken hos min personliga bankman. Vi pratade pension och bytte lite pensionsfonder samt fixade ett nytt lite mer långsiktigt, vanligt sparande i fonder. Trodde att vårt möte skulle ta ungefär en halvtimme, 45 minuter, men vi blev sittandes i 1.5 timme!!!

 

På kvällen blev det inget vettigt gjort, bara dator, telefonprat - både med tal (pappa) och sms (mest med bror min), wordfeud, dusch och middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0