1/4

På jobbet hade jag ovanligt mycket att göra, men så kommer det att bli - åtminstone ett tag - framöver, eftersom vi fått tillbaka en av våra skickningar.Det är inte helt säkert att det kommer förbli så, men fram till sommarlovet blir det i vilket fall som helst, sedan får vi se.

 

Lite ringrostig känner man sig så här i början, men jag lär väl snart komma in i portionsantalet och dieterna igen, även om just det här skicket har mycket av den varan.

 

Idag serverade vi dessutom fisk i smögensås, så det var rivstart ordentligt, med alla möjliga allergier; -fisk, -gluten, -skaldjur, -mjölk, plus vegetariskt alternativ och potatiskokning. Den brukar vi inte behöva göra till det här skicket, men eftersom det var deras första dag så fick vi göra det, i normala fall skickar vi deras potatissäckar på en vagn dagen innan serveringen, så de hinner hälla upp och koka potatisen själva, men, de hade ju ingen vagn från oss i går och därmed ingen potatis att koka.

 

Nå, jag hann med allt jag skulle göra, fast lite stressad var jag allt en stund.

 

Resten av dagen har gått till förberedelser inför i morgon och sedan blev jag ännu mer stressad, för jag gjorde något jag borde gjort redan förra veckan, kollade pannkakor på diethyllan i frysen och upptäckte att jag hade betydligt färre hemma än vad jag hade tänkt mig, så i morgon får jag nog steka en del för att det ska räcka till torsdagens servering - tur att jag såg det redan nu, så jag iallafall hinner.

 

De "värsta" dieterna har jag köpepannkakor till, både "minus mjölk och ägg" och "minus mjölk och gluten", så jag behöver bara steka typ 70 stycken "minus mjölk"

 

Efter jobbet åkte jag och handlade kattsand och deodorant, som jag missade sist jag veckohandlade, sedan åkte jag förbi apoteket och köpte lite nozeoil också för det behöver jag just för tillfället.

 

Väl hemma satte jag igång en maskin tvätt, sedan har jag spenderat eftermiddagen med att prata i telefon, hänga vid datorn, att panera och steka rödspätta med potatis och spenatstuvning till middag.

 

Efter maten åkte jag hem till Patrik och hämtade Baloo för han ska bo hos oss i ett par dagar då det kört ihop sig i Patriks och Nellys veckoscheman, på torsdag kväll ska han återlämnas :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0