14/4

Påsklov har vi denna vecka där jag bor. Jag har ju inte ledigt för den sakens skull, det finns en massa elever som ska ha mat ändå - alla som går på fritids, eftermiddagsklubben och några högstadieelever som går lovskola för att höja sina betyg. 
 
Förutom att laga mat till dem så bjöd vi dessutom speciellt in vaktmästarna, lokalvårdarna och några från kontoret på lunch. Det är något vi gärna gör någon av lovdagarna, bara för att det är trevligt att äta tillsammans och dem vi bjuder brukar gilla detta lilla evenemang
 
När lunchen var uppäten städade vi och gick hemåt. Jag åkte direkt hem idag och ringde försäkringsbolaget för att flytta över bilförsäkringen på mig, jag köpte nämligen mazdan av Rolle i helgen, så nu är jag, personligen, bilägare för första gången sedan åttiotalet! :-)
 
Sällskapade med Matte in mot staden sedan, han skulle möta upp bröder och senare även sin pappa för att gå och kolla när Hammarby spelade fotboll, jag skulle till facket för att träffa fackliga kamrater, äta lite middag och sedan gå på styrelsemöte i egenskap av valberedare. Mötet var bra och lagom långt, drygt två timmar - skönt, eftersom jag sov som en kratta i natt och därmed var/är rätt trött och därför ska jag nu gå i säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0