22/4

Tillbaka på jobbet efter en alldeles underbar påskhelg. Nå, det har för all del varit helt okey att arbeta också men ledighet i lagoma doser ÄR inte helt fel :-D
 
Idag serverade vi fisk i dragonsås med potatis som huvudattraktion och kålroten som jag förberedde i förra veckan och fryste, som vegetariskt alternativ.
 
Dagen har flutit påganska bra, men jag har känt mig lite sänkt emellanåt för i går kväll (efter dagboksskrivandet) så blev jag biten av Kattis i handen när jag skulle reda ut några av hennes eviga tovor och kattbett är väl lite "giftiga", så kring bettet är det rätt svullet och ömt och varmt och det kändes som om jag hade lite förhöjd temeratur i kroppen - så lite att man inte kan kalla det feber, men ändå så man känner av det.. 
 
Mitt på dagen ringde jag till Närakuten i Huddinge och de gav mig en tid nu på kvällen, så jag har varit där och blivit besiktigad och fått recept på penicillin, en rätt stark tiodagagrskur, för säkerhets skull.
 
För övrigt har jag jobbat över en timme, drygt, på mellanmålet och efter det varit och fikat. När jag kom hem hade Matte nästan middagen klar, en jättegod tonfisksås med pasta, så jag dukade och fixade sallad - vi har bra samarbete :-D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0