2/4

Arbetsdagen har till stor del bestått i att steka pannkakor, iallafall förmiddagen. Den ena stekpannan "bråkade" en bra stund med mig, mina mjölk och äggfria pannkakor bara gick sönder eller fastnade, mycket irriterande, men det berodde säkert på att jag inte använt den stekpannan på länge, så den behövde "köras in" lite, för efter typ sju försök så blev de helt plötsligt lika fina i den pannan som i den andra - skumt :-).

 

När pannkakorna var klara var det dags att gå vidare in i disken. Där inne blev det en riktigt bra dag för långa stunder var vi tre där inne eftersom även husmor handräckte idag. Jag kutade lite ut i matsalarna med bestick och annat som var slut också när så behövdes. När min egentliga arbetsdag var slut stannade jag över en timme på mellis också, eftersom hon som skulle haft mellis idag jobbade nere i annex-skolan, Matte var snäll och tog ut Baloo på en kort promenad, så han skulle "hålla sig" tills jag var hemma från jobbet.

 

När jag kom hem gick vi en lite längre promenad, var ute i dryga timmen i det sköna vårvädret :-)

 

Resten av eftermiddag/kvällen har jag inte gjort så mycket, lite hushållspyssel och häng vid datorn blev det innan kvällsduschen och nu blir det lite tv;  just nu kollar jag finalen på Sveriges Mästerkock, sedan blir det 100% bonde innan sängdags - Rolle har lovat att ta kvällsprommisen med Baloo så den "slipper" jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0