24/4

Jobb idag också förstås, två kvinn kort var vi; en är sjuk och en ledig, men vi klarade oss rätt bra ändå, man hjälps ju åt så gott det går, men det var nog tufft i matsalarna att bara vara två under lunchrusningen istället för tre, eftersom vi serverade kycklingschnitzel idag och "styckesaker" är ju väldans populärt, så åtgången går i rasande takt. 
 
Slutade klockan två idag, som jag ska göra (har ju varit lite si och så med det en tid) Åkte direkt hem och hämtade några säckar med "brännbart" som jag samlade ihop i går kväll, dem åkte jag till återvinningscentralen i Tumba med. Idag var det bara jag och två andra som ville kasta sopor, så det gick väldans snabbt!
 
Väl hemma igen började jag rensa ur ett skåp som jag tänker slänga i morgon när vår förening har en kontainer ståendes i området, det är så pass stort att jag inte får in det i bilen och jag har inte lust att hyra släp bara för den sakens skull, så det passar mig bra att kontainern kommer hit :-) Matte och jag bar ut  skåpet på gården när det var tomt, sedan kånkade vi upp och ut även ett annat skåp som också ska slängas, smidigt att de redan står utomhus så de bara är att "baxa" upp på pirran i morgon eftermiddag när jag kommer från jobbet.
 
Förutom att röja en massa har jag tvättat och lagat mat, idag blev det potatismos och panerad rödspätta, inte dumt :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0