27/4

Har haft ytterligare en härlig helg på landet. Åkte ut redan i fredags kväll, valde dock en lite dålig tid att åka på, så jag fick köa en del på Essingeleden, men sedan gick det smidigt - man lär av sina misstag, nästa gång försöker jag åka tidigare - eller senare, bara så jag slipper hamna i rusningen :-D
 
På landet har det varit helt underbart förstås, det är så bedårande vackert och rofyllt att vara där, jobba lite, sätta sig en stund, jobba en stund igen, bara njuta av tillvaron. Tyvärr (eller, det är faktiskt lite skönt) så är ju inte möljigheten till att vara uppkopplad något vidare, stället ligger dessutom nästan helt i "telefonskugga" trots att vi pratar tre mil nordost om Uppsala, så att uppdatera blogg är typ nästan omöjligt - jag försökte (den ligger i förra blogginlägget) ju ladda upp en bild i går, och det tog hur lång tid som helst, faktiskt så laddades inte bilden upp för än jag åkt iväg till närmsta by för att handla..Nå, jag har ingen större "ågren" över det, om någon släkting behöver nå mig så finns ju möjligheten att ringa den fasta telefonen :-)
 
Nå, nu är jag hemma i stan igen vilket är med blandade känslor, jag trivs just nu så himla bra på landet att jag gärna hade stannat hela veckan, men, man måste ju knega för att ekonomin ska gå runt. Sedan jag kom hem har jag fått på en maskin tvätt och betalat räkningarna och käkat lite middag. Nu ska jag ta mig en dusch och sedan kika på Mästarnas Mästare på tv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0