4/4

Arbetsdagen flöt på bara bra idag, börjar efter fyra dagar så smått få in rutinerna kring vår ny-gamla skickning.

 

Idag var det för min del en arbetsdag med ganska lagom mycket arbete - hade att göra mest hela tiden, men kände ingen stress.

 

När lunchdisken var som mest intensiv, vid halv tolvtiden hjälpte jag till både i disken som "trea" där inne men bar även ut lite tallrikar och annat som saknades i matsalarna, sedan tog jag hand om komposthinkarna vilket den som är i diskplocken brukar uppskatta -det är nämligen egentligen en uppgift som är kopplad till den som har diskplocken, men det är en ganska tidsödande uppgift som man mer än gärna vill ha hjälp med, om det går - det gäller nämligen att handgripligen gå igenom matavfallet innan det åker ner i kompostkvarnen, för åker det med ett bestick ner i kvarnen så fastnar det mellan knivarna i kvarnen och det är inte alltid som våra vaktmästare lyckas få bort eländet utan det kan resultera i att man är tvungen att tillkalla någon utifrån som får skruva isär hela maskinen och det kostar inte precis gratis..bestick hittar man nästan varje dag i någon av alla hinkar med matavfall, fattar inte att det ska vara så svårt att lägga dem på rätt ställe i diskinlämningen..?

 

På fikat idag hade vi "kalas" - två av kollegorna skulle firas med tulpaner, den ena fyllde år förra helgen, den andra fyller i morgon :-) Gott fikabröd fick vi också! :-P

 

Efter jobbet åkte jag på "date" med en kompis, även vi tog en fika ihop, mysigt! Sedan stannade jag till på Willy:s och handlade lite mjölk och annat som var nästan slut hemma.

 

På eftermiddagen blev det en del slappande vid datorn, lite pappersordnande och en kort promenad till postlådan. Nu blir det strax en dusch, sedan ska jag se om jag hittar något att se på tv innan det är dags att knyta sig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0