5/4

En riktigt skön lördag där både nytta och nöje ingått, har jag haft idag.

 

Vaknade jättetidigt (för att vara helg och för mig) klockan 6 och kunde inte somna om - låg dock och drog mig både länge och väl, så upp gick jag inte förrän halv åtta.

 

Käkade frukost och läste nättidningen och tog det allmänt lugnt fram till strax innan nio, då det var dags att bege sig in mot stan.

 

Strax innan tio mötte jag upp med en kompis vid t-centralen, sedan gick vi bort till Hötorget och blodgivningscentralen för att lämna ett bidrag.

 

Jag brukar ju använda blodbussen, men den är ju i mina trakter på tisdagar och just den här tisdagen som kommer ska jag troligen jobba över och hinner inte innan stängning - dessutom ska jag ju snart flytta och då kommer inte blodbussen vara något alternativ ändå, så det var lika bra att prova något nytt ställe. Tyvärr fick jag höra att just detta tappställe kommer stänga till midsommar, det är för få som hittar dit, så jag hamnar väl på Södertappen nästa gång gissar jag, och det är väl i och för sig inget fel i det.

 

Efter blodgivningen tog vi en fika och snackade bort någon timme, men sedan skiljdes våra vägar och det var dags att åka hemåt.

 

Eftersom det var fint väder hoppade jag av pendeln en station tidigare och promenerade från Flemingsberg, fin och lugn väg :-)

 

Väl hemma plockade jag och donade en stund, vattnade blommorna, hängde tvätt, tvättade toan och dammsög, sedan sorterade jag skräp och gick iväg med det till deponin, men resten av eftermiddagen och kvällen har jag mest slappat bort, har suttit vid datorn och kollat på lite tv-program som jag missat och så där - Rolle "ockuperar" tv:n i vardagsrummet och kollar på "typ 100 avsnitt" av Top Gear via Netflix som jag inte har lust att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0