6/4

I morse när jag vaknade var det duggregn, men jag hade sett på vädret att det skulle bli bättre under dagen och att norr om stan skulle det vara bättre än här där jag bor, så jag tog en tur ut till landet även denna helg.

 

Mamma och pappa börjar ju bli till åren och kan behöva några handtag där ute och jag tycker ju att det är ett ganska skönt för både kropp och själ att komma dit och jobba lite.

 

Om några veckor hinner jag väl inte göra det i samma utsträckning, då min flytt närmar sig, så det är väl bäst att spendera lite tid där nu medan tid finnes.

 

Idag blev det mest lövkrattning och en koll på vad som behöver göras den närmsta tiden, skulle tro att kompostgrävning och rensning av dikena ligger på lut under kommande helg/er, men man hinner inte så mycket på en dag när man måste spendera typ halva med att köra dit och hem tyvärr och ännu är det lite för kyligt för att sova över tycker jag, det tar så mycket energi att värma upp hela huset så det blir "beboeligt" under en helg, nu när jag bara är där över dagen värmer man bara upp köket, så det går att fika och äta där.

 

Ja, det är vad jag har gjort idag, nu ska jag duscha så jag är klar innan Lilyhammer börjar, sedan blir det nog sängen rätt omgående, man blir trött av lantluft och "kneg" :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0