10/2

Måndag och jobb. Idag var vi alla utom en på plats och det är en planerad bortavaro, så allt flöt på bara bra, självklart lite beroende på vilken mat vi serverade. 

Jaså, varför då kanske du undrar, jo, när vi serverar grytor (som idag då det var korvgryta) av olika slag så blir det ett lugnare tempo för serveringspersonalen mot hur det är när vi serverar "styckesaker" (typ pannbiff) som ju snabbare tar slut i blecken än vad grytor gör i kantiner.

 

Det blir dessutom även lugnare i disken eftersom det inte blir lika mycket grovdisk då.

 

Tempot är också beroende på vilken dag det är, eleverna har inte lunchrast exakt samma tid varje dag, vissa dagar har genomströmning i ett jämnt flöde andra dagar har vi en rejäl topp kring elva, halv tolv och då blir det förstås ruschigt.

 

 

Åkte hem direkt efter jobbet idag - fast jag inte har någon vovve att valla längre - skrev lite svarsmail till alla mäklare som varit här och tittat, berättade vem som vann..

 

sedan har jag städat ur en frys, eller, lite bröd blev kvar i den, det fick inte plats i lilla frysen, så det får väl ligga några dagar till. En massa annat i frysen flyttade jag på, eller bestämde mig för att slänga. Måste bli av med det stora åbäket till frys när vi väl kommer så långt som till visning av huset, så det är lika bra att börja försöka minimera så mycket det bara går.

 

Sedan gick jag en liten promenad ner till centrum, köpte batterier till bankdosan - kan vara bra att ha..

 

Väl hemma igen lagade jag middag till mig och Matte, Rolle ville inget ha.

 

Sedan har jag ringt en bank och skaffat ett skapligt lånelöfte, känns skönt.

 

Nä nu ska jag sätta igång tv:n så jag får mig lite nyheter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0