17/2

Måndag och jobb - på jobbet - helgen har ju varit fylld av jobb den också ;-)

 

En bra arbetsdag, alla som skulle var på plats, men en kvinn kort är vi ju även denna vecka.

 

Idag var huvudattraktionen spaghetti och köttfärssås, lätt för mig, jag behövde bara tänka på vegetarianer och minus gluten, sedan på multiallergikern som nästan bara äter "rena" livsmedel och numer inte ens kött. Som tur är så går fisk och ägg bra, så man kan variera lite ändå.

 

Förutom matlagning har jag plockat en massa varor som kommit, sedan har jag städat personalrummet, kört två maskiner tvätt, fått dem torra och vikta dessutom, mycket man hinner ibland :-)

 

Idag hade vi lite extratrevligt på fikapausen, en av kollegorna fyller år idag och hade med sig fikabröd, vi grattade med en bukett tulpaner.

 

Efter jobbet åkte jag inte hem direkt, hade ingen lust att åka till ett halvtomt, ekande hus när nu solen sken ute för ovanlighetens skull.

 

Fotografen har varit hemma hos oss idag, enligt Matte - som släppte in - så gick det bra med allt. Jag såg att de har flyttat på vissa saker, så helt "nöjd" med placering av grejorna var han väl inte, vi får hoppas det blev bra bilder ändå ;-)

 

Nä, nu är det hög tid att titta på lite nyheter, lite senare ska jag se på blod är tjockare än vatten i ettan, sedan blir det sängen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0