20/2

Jobb som vanligt idag och stora delar av dagen har vi lidigt personalbrist med två personer, en är ju iväg på en planerad sjukskrivning, sedan var det en annan kollega som skulle iväg på ett möte och som gick för dagen redan klockan elva.
 
När jag fullgjort mina plikter i köket (lagat mat vill säga) så jobbade jag i diskplocken resten av dagen. Idag var det jätteruschigt, vilket inte är ovanligt på just torsdagar, elevernas schema ligger så att typ alla kommer samtidigt, kändes nästan som om rullskridskor som hjälpmedel ändå inte räckt till, men, när man inte hinner med så får man stapla på hög, så småningom arbetar man sig ner till sista blecket i diskhon - det är mest grovdisken man kan lämna åt sitt öde, det skulle inte fungera med tallrikar och annat som ska stå på borden, de skulle ta slut innan siste man hade fått mat i sin mage. 
 
 
Efter jobbet åkte jag först ner till Huddinge centrum, kikade på jeans, men köpte inga, sedan gick jag till Coop och handlade lite mjölk för den var slut visste jag.
 
Väl hemma påbörjade jag urrensning av klädkammaren. Ganska mycket av mina gamla kläder åkte i "sopsäcken", resten av sånt jag vet att jag inte kommer behöva än på ett bra tag packade jag ner i en flyttkartong.
 
När jag kände mig klar fixade jag lite middag, åt i min ensamhet, Matte hade stuckit till en kompis och Rolle var sen från jobbet.
 
Kvällen har mest spenderats med att kika på Hemnet eftersom jag letar bostad.
Hittade några intressanta objekt som jag troligten kommer titta närmre på, antingen denna helg eller nästa, beroende på när de har visning, ska dubbelkolla på mitt lånelöfte också och se vad jag har för förutsättningar för just de här objekten, det ena hade en ganska hög insats, nära mitt tak på lånelöftet, men den hade en betydligt lägre hyra än vad samma lånelöfte medger. Nå, helt säkert hur mycket man kan lägga på ny bostad vet man ju inte för än man sålt sin gamla, men det ska väl förhoppningsvis gå vägen..
 
Nä, nu ska jag nog lägga mig, känner mig jättetrött ikväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0