21/2

Fredag och jobb, men en relativt lugn dag på jobbet eftersom de flesta elever hade kompensationsledigt efter öppet hus som var i går, så vi hade i stort sett bara fritids och mellanstadieverksamheten som matgäster.

 

Förutom matlagning och en del småstädning på förmiddagen gick någon halvtimme åt till att svara på frågor från en inspektör som kom på besök från Miljöförvaltningen. Trots att jag vet att jag gör ett bra jobb och är noggrann med dietkosten så är det nervigt att bli inspekterad på det viset, men jag tror hon blev nöjd med mig iallafall. En timme ungefär stannade hon och den andra halvtimmen var det husmor som blev mest "grillad"

 

Under lunchrusningen - som idag inte var direkt någon rusning - hjälpte jag en kollega i disken. När lunchen var slut städade jag snabbt, sedan kompade jag ut en stund tidigare än vanligt. Åkte inte direkt hem, hade lite ärenden att uträtta, men var väl hemma ungefär i vanlig tid sedan.

 

Eftermiddagen har ägnats åt att tvätta, hänga vid datorn och att prata lite med vår mäklare, det är en person som vill titta på vårt hus redan i början på nästa vecka och det ska väl gå bra, kul att det finns folk som är intresserade iallafall ;-)

 

Middag har vi "fått" (jag fick laga den själv) spaghetti och köttfärssås kändes som en lagom ansträngning och jag har kollat på veckans avsnitt av Nybyggarna på kanal5 play.

 

Nu ska jag strax bänka mig vid tv:n, ska kolla Babbens nya program i ettan och se om det kan vara något skoj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0