24/2

Sportlovsvecka i mina trakter, men jag jobbar som vanligt även om jag ju arbetar i en skola - måltidsverksamhet har vi året om, åtminstone till fritidsbarnen för de är sällan lediga allihop på en gång ;-)

 

Men idag har jag faktiskt inte jobbat som vanligt utan gått på kurs istället.

 

Enda gången vi har möjlighet att gå på kurser är ju på loven, eller åtminstone är det ju lite lindrigare för kvarvarande personal då när vi inte har lika många serveringsportioner som vanligt. Vi var till och med två som kunde gå ifrån verksamheten för en gångs skull - rena lyxen att ha en kompis med :-)

 

Denna gång vände sig kursen just till mig och husmor, det var en repetitionskurs och vi två är de enda i vårt kök som gått hela grunden på denna som handlade om säker livsmedelshantering. Mellan halv nio och fem pågick kursen, med några avbrott för kaffe och en timmes lunch. Bra kurs var det iallafall, kände att det inte var så fel att damma av de gamla kunskaperna lite, samt inhämta lite nytt förstås :-)

 

Efter kursen åkte jag hemåt. Rolle kom hem samtidigt som jag, hade varit och tittat på en lägenhet som han inte ville ha vid närmare eftertanke.

 

Lagade mat, sedan har jag hängt vid datorn mest, kollat på hemnet en del, det kommer en och annan intressant visning fram över iallafall.

 

För övrigt har vi hört att det finns några intressenter på vår bostad, så man kan ju hoppas på att det kommer en del och kikar när vi har visning på söndag iallafall :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0