25/2

Tisdag och tillbaka på jobbet.

 

Lugn dag eftersom vi har sportlov och i stort sett bara serverar fritidsbarnen lunch. Idag lagade vi kycklinggryta med ris, jag gjorde två varianter; en utan mjölk och en vegetarisk, med sojaprotein istället för kött. En maskin tvätt körde jag och så har jag förstås städat en massa.

 

Efter jobbet åkte jag hem en stund, bland annat för att hämta post som kommit hem till oss som egentligen tillhör Patrik. Han har nyligen adressändrat, men det är ju en viss fördröjning och ett par räkningar hade kommit "fel". Vid tretiden åkte jag hem till honom och Nelly med posten, vi fikade en stund och jag fick gosa med Baloo, mysigt, man saknar ju honom nu när han inte längre bor hemma hos oss.. Nå, om en dryg vecka ska vi passa honom eftersom både Patrik och Nelly ska bort med jobbet över helgen då.

 

Strax efter fem åkte jag hemåt igen. På kvällen har jag inte gjort ett dyft egentligen, utom att laga middag - skönt med lite slappande, det är ju ändå lov ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0