11/1


Fortfarande ingen vovve hemma, så någon morgonpromenad blev det inte egentligen, men istället åkte jag in till stan för att kika om jag kunde hitta ett nytt bälte. Klev av vid T-centralen, gick till Hötorget och kikade i alla tänkbara affärer. Sedan vände jag och gick mot Sergels Torg, genom Gamla stan och till Stockholms södra innan jag hoppade på pendeln hem igen. Jag vet vad jag vill ha och har letat länge efter ett nytt, men nu börjar det verkligen bli akut, så jag tänkte att en extra koll inne i stan var på sin plats. Måste ha en väldigt "exklusiv" smak vad gäller bälten, för det jag vill ha finns inte, tyvärr, men jag hittade ett som får duga tills jag finner något bättre iallafall :-) Det var snyggt mönster, men alldeles för smalt för min smak, men det kostade bara 40 kronor, så jag slog till ;-)

Väl hemma igen blev det lite hushållsgöromål, bytte lakan, tvättade och så där, sedan har jag kollat på en jättebra serie i Svt-play, den gick nu i julas i svt, Fröken Frimans Krig. Tre avsnitt på en timme var - den var så bra att jag såg alla i rad :-)

Middag på tu man hand med Rolle, sedan har vi kikat på det största äventyret på tv och nu film via Netflix.

Snöat har det gjort till och från hela dagen, mysigt faktiskt :-) Blev glad av att se alla glada barn och deras föräldrar ute i eftermiddags när jag kom från stan, många provade julklappspulkan i backarna idag :-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0