13/1

Måndag igen då, redan vecka tre på nya året?! Snabbt går det minsann :-)

 

På jobbet lagade vi köttfärssås och spaghetti idag, lätt mat för mig som dietkock, jag behövde bara göra ett vegetariskt alternativ (sojafärssås) och koka glutenfri pasta, annars har jag tvättat, städat och tagit hand om varor som kom samt förberett lite inför morgondagens soppa.

 

Idag kom Baloo hem till oss igen. Patrik kom med honom mitt på dagen och han och jag möttes typ bara i dörren innan han var tvungen att ge sig iväg igen.

Baloo och jag gick så småningom en promenad, skönt väder idag, visserligen åtta minusgrader, men vindstilla och faktiskt en aning sol! Känns som om det var länge sedan jag sist såg den.

Baloo var lite ivrig och dragig idag (men skötte sig egentligen väldigt bra), eller så upplevde jag honom bara så, Patrik hade glömt antidrag-selen hemma hos sig och den har jag verkligen vant mig vid, den är så himla skön att använda!

Nå, han kommer med den på onsdag, så det är bara en till promenad som jag måste klara mig utan - på morgonen går ju Matte med honom och på kvällen brukar Rolle och jag gå tillsammans och då kan ju han hantera vovven.

 

På kvällen har jag mest suttit i soffan, myst med Baloo och spelat wordfeud, har saknat vovven en del (även om det är ganska bekvämt när han är hos sin husse och man slipper passa tider för utgång och annat)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0