15/1, 2

Hade lite svårt att koppla av i går kväll, trots tröttheten (eller kanske på grund av?) så jag somnade inte på en gång utan först strax efter elva men sedan sov jag gott ända till tio minuter innan klockan ringde, så jag fick ihop drygt 5 timmar iallafall :-)

 

På jobbet serverade vi laxpudding idag, den är verkligen toppengod, så jag gjorde inte så mycket av det vegetariska alternativet bara två bleck (kanske 45-50 portioner) i tron om att det var laxpudding alla ville ha. Lite felberäkning där, "min" sjömansbiff med sojaprotein gick som smör i solsken, tog slut på tjugo minuter, typ :-/ och just idag var det lite bökigt att laga något annat, för under lunchrusningen stod jag i disken eftersom vi var en kvinn kort.

De som tagit av den trodde nog att det var kött (småbarn har inte så mycket koll alltid) för de tog, smakade och kastade *suck* Tur att nästan alla i skolan äter fisk (en allergisk och ett par veganer har vi) så alla fick mat trots allt (och god sådan ju) allergikern och veganerna hade jag tagit undan mat till, så de fick också.Annars flöt allt på som det skulle :-)

 

Efter jobbet träffade jag Patrik som hastigast. Mötte upp honom i Högdalen, han kom med tunnelbanan och sedan skjutsade jag honom till Huddinge för han skulle på ett möte. Av Patrik fick jag hundselen som jag saknat i några dagar, så nu slipper Baloo leka draghund när vi promenerar :-)

Idag gick vi en långpromenad på ungefär fem kvart. Skönt väder, fast det hade varit ännu bättre om det hade varit solsken istället för det där snö-fnaset som singlade ner och bara killade i ansiktet hela tiden. På kvällen har jag hushållsjobbat en del och annars bara slappat vid datorn och spelat wordfeud. Snart blir det utgång igen, ska gå en sväng själv med vovven för Rolle vill kolla på handbollen och det kan han ju få - han får gå ensam i morgon kväll för då är det valberedningsarbete på gång igen ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0