17/1

Fredag, skönt, känner mig lite sliten efter veckan som innehållit både dag-och kvällsjobb ju.

Idag på jobbet lagade vi köttgryta med lite "afrikansk kryddning", blev riktigt gott :-) Jag gjorde en vegetarisk variant (typ samma kryddning, men med linser, bambuskott och vattenkastanjer) och en med kött, till dem som inte tål mjölk och soja.

Under lunchrusningen jobbade jag i plocken eftersom en av kollegorna hade semester idag och det behövdes folk där. Mitt i lunchrusningen gick brandlarmet också, vi fick ut alla ur matsalen och samlades där vi skulle ute på skolgården. Någon brand tror jag inte det var (hörde inget om det iallafall) utan det var säkert någon som satte igång larmet eller någon deckare som löst ut av annan anledning - kallt var det iallafall att stå och vänta på att få gå in igen, skönt nog hade jag hämtat jackan ur skåpet iallafall - det var nog värre för en del elever som hade sprungit ut i bara t-shirt :-/

Eftermiddagen har som vanligt bestått av vovvenad och lite hushållsarbete, kvällen har spenderats med Wordfeud och med att kolla på kanal5 play, ville se Nybyggarna vars första program för säsongen gick nu i veckan. Ja, sedan blev det ytterligare en vovvenad och nu ska jag - trots att det är fredag och ledigt i morgon - snart gå och lägga mig, blir några drag Wordfeud till innan jag somnar gissar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0