18/1, 2

Snö, snö, massor av lätt och fin snö har det "ramlat" ner under natten och hela dagen, faktiskt riktigt mysigt! Baloo och jag kom iväg på promenad först vid tio på förmiddagen idag, en dryg timme var vi sedan ute. Baloo gillar verkligen snö och jag tog flexikopplet idag så han kunde rusa omkring lite mer som han ville, han hade hur kul som helst :-) (bilder hittar du i ett inlägg här nedanför)

 

Vid tolv åkte jag iväg med bilen, hämtade upp äldste sonen, Fredrik, som ville följa med och proviantera lite i mataffären. Han handlade för veckan och jag mest inför kvällen - Mats, vår "minsting", fyller nämligen 21 och det ska vi fira med middag lite senare :-)

 

Hem och packade upp, sedan har jag donat med lite av varje, tvätt, disk osv. men mycket slappande har det också blivit - det är ju ändå lördag!

 

Ytterligare en vovvenad hann jag med innan det mörknade (dagarna börjar faktiskt bli liiiite längre)

 

En tråkig upptäckt gjorde jag också, såg att Baloo har spräckt en av sina klor, blir väl till att kolla upp den i veckan som kommer, den ser ut ungefär som den han sabbade förra vintern och den opererade veterinären bort. Det gillade inte Baloo, för han var tvungen att gå med "sko" på sig tills det läkte och det var inget han precis uppskattade.. Nå, måste man så måste man.

 

Som om inte det räckte så har han fått - typ - ögoninflammation på ena ögat och tycker vi är jobbiga som vill tvätta, men han låter oss iallafall. Den går väl förhoppningsvis bort av sig själv, annars får vi väl konsultera veterinären om det också.

 

Nä, nu ska jag förbereda lite i köket så maten åtminstone är lite halv-klar när gästerna dyker upp vid halv sjutide


Kommentarer
Postat av: Linda

Vi har oxå fått massa snö! Jag gillar snö, men nu undrar man ju hur länge den ligger kvar!

Svar: Hoppas på någon månad till iallafall, sedan kan den väl få töa bort ;-)
Ingrid Lundgren

2014-01-19 @ 20:37:20
URL: http://lindashundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0