21/1

Usch det blev en lång dag det här också (eller, alla är väl lika långa, men somliga lite mer innehållsrika)

 

På jobbet gjorde jag grönsaksrisotto, kokade potatis och mat till "minus gluten", "minus lax" och "minus fisk" Hade inga egentliga förberedelser till i morgon, vilket passade bra eftersom jag spenderade lunchrusningstiden med att plocka disk - personalbrist fortfarande med andra ord.

 

Efter jobbet åkte jag direkt hem, satte igång en maskin tvätt innan jag tog ut Baloo. Idag gick vi jättekort, bara runt kvarteret eftersom jag ville åka så fort som möjligt och sätta mig på djursjukhuset, tänkte att ju tidigare man kommer desto kortare akut-kö lär det vara. På vägen dit hämtade vi upp Patrik som ville följa med.

 

Strax efter tre kom vi dit och runt halv fem fick vi träffa en sköterska. Sedan blev det väntan på "doktorn" som beslöt att klon måste bort (visste jag redan, vis av erfarenhet sedan förra vinterns klo-operation) Sedan var det väntan igen, på att sköterskan skulle komma med den lugnande sprutan, väntan på att han skulle somna och sova tillräckligt djupt. Under själva klodragandet fick Patrik och jag gå ut i väntrummet och ta en kopp kaffe och ungefär tjugo minuter senare fick vi komma in till Baloo igen.

 

Han var trött, ville  i n t e  vakna, sedan vinglig och rätt borta i skallen när vi gick ut till bilen (3650 kronor fattigare, försäkringen täcker väl drygt hälften sedan...)

 

Skjutsade hem Patrik till sig sedan, själv var jag hemma strax efter sju.

 

Två ägg fick det bli till middag, de andra hade redan ätit, men tydligen blev inget kvar till mig. Förutom att få i mig något att äta och att skriva dagbok har jag ägnat resterande tid av timmen som gått till att hänga tvätt och tömma en full, ren maskin med disk och stoppa in familjens middagsdisk..

 

Sur, jag? Inte då.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0