24/1

Personalbristen bestod även idag på jobbet, men vi var bara en kvinn kort iallafall.

 

Jag hade rätt mycket att göra på morgontimmarna, hade svårt att få bra smak på både min mjölkfria färsröra och den vegetariska, men till sist satt smakerna någorlunda iallafall - fick en del beröm av matgästerna, så helt ute och cyklade var jag ändå inte.

 

Under lunchrusningen jobbade jag - som hela veckan - i diskplocken, funkade bra för jag hade inte så mycket förberedelser till måndagen att tänka på.

 

Efter fikat blev jag avlöst av husmor, hon fixade det resterande i disken så jag åtminstone kunde skura köksgolvet en gång den här veckan och det var sannerligen välbehövligt!

 

Efter jobbet åkte jag direkt hem. Slängde på en maskin tvätt, sedan gick jag ut en timme med Baloo. Han verkar inte ha obehag av förlusten av klon, gillar väl inte att ha "skon" på, men han kutar obehindrat och verkar glad. Idag mötte vi ett gäng killar från gymnasiet här intill där vi bor, de kollade på Baloo och kommenterade att han var gullig med sin sko :-D

 

På kvällen har jag inte gjort mycket annat än tagit det lugnt, hängt mest vid datorn och kollat på Nybyggarna och en clown till kaffet, bägge på kanal 5 play. Nu ska jag ta ut Baloo på kvällsrundan, sedan hoppar jag in i duschen och direkt i säng - trött som en gnu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0