25/1, 2

Lördag, skönt efter en ganska arbetsam vecka. Hade hoppats på lite sol ute idag också, men den lyste endast med sin frånvaro.

 

På förmiddagen gick Baloo och jag som vanligt en lite längre promenad, lite drygt en timme blev det. Han fick gå i flexikopplet idag, sprang som en tok emellanåt :-)

 

Vid tolvtiden mötte jag upp med sonen Fredrik som ville hänga med och veckohandla på Willy:s. Ingen av oss skulle ha jättemycket varor idag, så vi var klara på en halvtimme :-D

 

När jag släppt av Fredde hemma hos sig tankade jag upp bilen som var i det närmaste tom, sedan åkte jag bort till Kungens Kurva och köpte mat till Kattis - typiskt att jag glömde det här om dagen då jag ändå var på djursjukhuset med Baloo, det är ju där vi köper Kattis´foder.

 

Ja, sedan åkte jag hem och packade upp matvarorna iallafall.

 

Patrik hade kommit på besök när jag var iväg, han stannade några timmar. Stackarn, han och Nelly hade råkat ut för inbrott i veckan, någon hade gjort hål i fönstret, varit inne och tagit Nellys surfplatta, lite småpengar och ett guldhalsband. Tv:n hade de lämnat (ibland är det tur att man inte är så rik och bara har en gammal tjock-tv, då får man iallafall ha den ifred)

 

På eftermiddagen förberedde jag lite middagsmat, sedan gick  jag, Patrik och Baloo eftermiddagspromenad. Patrik skulle mot Flemingsberg, så vi följde honom halvvägs innan vi vek av och fortsatte vår vanliga 40-minuterspromenad.

 

När Baloo och jag kommit hem fortsatte jag med maten som idag skulle bli sjömansbiff. Den blev god och klar vid sextiden.

 

Efter middagen har jag mest bara hängt vid datorn och spelat Wordfeud men nu blir det tv och Wordfeud :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0