27/1

Måndag och tillbaka på jobbet i vanlig ordning. Idag hade vi ugnsgratinerad falukorv och pasta som huvudattraktion, så jag hade ganska lätt dietmatlagning, bara "minus mjölk" att fixa mat till och sedan gjorde jag någon slags pastagratäng till vegetarianerna. Den blev god tycker jag, men såsen torkade in i pastan alldeles för mycket efter en stund och det är svårt att göra något åt. Om man slår på mer sås så blir det bara deg av pastan tyvärr.

 

Idag var kollegan som var sjuk förra veckan tillbaka, men i gengäld var två andra sjuka. Som tur var så hade jag inte jättemycket i förberedelser till i morgon då det är soppa, så jag kunde spendera lunchrusningen inne i diskrummet med en kollega.

 

Efter fikat blev jag avbytt av husmor som städade diskrummet efter mig medan jag tog hand om städningen av mina domäner ute i köket.

 

Stannade kvar en timme för att jobba på mellanmålet också. Rolle hade jobb idag, men bara i sex timmar, så han tog Baloo på eftermiddagsrundan. Skönt tyckte jag, dels för att jag var lite spak efter jobbet, dels för att det var så otäckt väder ute - inte så kallt temperaturmässigt, bara ett par minus, men sticksnön yrde och det blåste ganska mycket, så det kändes som minus tio..

 

Istället slängde jag på en maskin tvätt och så småningom började jag med middagen, idag panerade jag rödspätta och gjorde potatismos.

 

Nu ska jag kika på lite nyheter innan jag går en runda med Baloo, tänkte vara tillbaka till nio för jag är lite nyfiken på nya serien som börjar i ettan ikväll, kan bli bra tror jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0