28/1

Sov knackigt i natt, vaknade klockan två och slumrade kanske en liten stund sedan, men i det stora hela så sov jag inget mer i natt. Vid fyra gav jag mig och gick upp istället, då hade det bara varit enerverande att somna när klockskrället ändå skulle ringa 04:40.

 

Två kvinn kort på jobbet även idag betydde massor av jobb för min del, dels laga dietmat till minus mjölk och minus gluten, dels förstärkt mat till diabetikern eftersom vi hade tomatsoppa idag. Massor av förberedelser till i morgon då jag (på matsedeln) "lovat" hemgjorda kidneybönsbiffar, det var bara att sätta igång att mosa potatis och bönor i massor, krydda och steka biffar, blev ungefär 200 stycken. Testade att steka dem i ugnen denna gång, det gick betydligt snabbare, men de blev lite torra - smaken blev bra iallafall :-) Får värma dem försiktigt i morgon så de inte blir ännu torrare bara..

 

Fem i halv elva var jag någorlunda klar med allt inklusive städning av arbetsplatsen, halv elva började lunchrusningen och jag fortsatte min dag med att plocka disk och köra grovdisk. Eftermiddagen såg likadan ut som gårdagen, husmor och jag bytte plats och jag fick städa mina köksdomäner.

 

Rolle hade inget jobb idag heller, så han tog ut Baloo på eftermiddagen, skönt att slippa faktiskt, trots att det ändå var hyggligt väder idag.

 

Har hittills ägnat kvällen åt att slappa, spela Wordfeud, fixa middag, raka tovor av Kattis (världens dreadlocks nu igen...) och att betala räkningar, snart blir det kvällspromenad med Baloo, sedan ska jag nog somna till Veckans brott i ettan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0