30/1

Torsdag, jobb som vanligt förstås. Idag var vi bara en kvinn kort, så jag har fått massor med saker som legat efter gjorda. Men först lagade jag förstås mat.

 

Grytan som den andra kokerskan lagade idag var det inga allergener alls i (inga som vi har iallafall) så jag kunde ägna mig helt åt det vegetariska alternativet - lyxigt. Gjorde en gryta med liknande smaker som huvudattraktionen, men med mer grönsaker i och sojaprotein istället för kött.

 

Resten av dagen har jag - som sagt - städat, sedan kom det en hel del varor som husmor och jag hjälptes åt att plocka upp och när jag inte hade något speciellt att göra gick jag in i disken och hjälpte till lite där.

 

Efter jobbet skyndade jag mig hem och ut med Baloo eftersom jag sedan skulle till stan på möte. Kallt som attans var det, så jag tror Baloo tyckte det var okey att vi bara gick en halvtimme.

 

Mötet gick relativt snabbt idag, var hemma redan klockan åtta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0