31/1

Fredag och jobb förstås. Idag lagade vi chili con carne och det kan ju de flesta äta, så jag hade lindrig matlagning - bara det vegetariska alternativet och mat till en som inte kan äta vita bönor.

 

Efter matlagning och förberedelser till måndag fortsatte jag att städa på eftersatta ställen, sedan hjälpte jag till lite här och var där det behövdes.

 

Åkte hem direkt efter jobbet, slängde på en maskin tvätt, sedan tog jag ut Baloo. Ungefär 45 minuter gick vi. Lite tungt att gå idag, det har rasat ner en del snö, men Baloo var glad och sprallig, rusade fram och tillbaka i snön och verkade trivas.

 

Väl hemma igen har jag mest slappat, lite hushållsarbete blev det förstås, hängde tvätten och slängde på ytterligare en maskin, annars har jag mest suttit vid datorn och kollat på nybyggarna och på en clown till kaffet på kanal 5play.

 

Strax innan nio vill Baloo ut igen, både Rolle och jag gick med honom. Riktigt skönt väder ute nu, blåsten har i stort sett mojnat och det var några minusgrader. Väldigt vackert när all nysnö ligger!

 

Nu ska jag hänga tvätten, sedan se om det är något på tv, men sedan blir det nog rätt tidigt i säng, känner mig trött ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0