6/1

Idag får det bli dagbok direkt på denna sida istället för att, som vanligt, ta omvägen om Passagen och min andra blogg. Det beror på att Passagen återigen strular - kanske ändå dags att en gång för alla byta. Problemet är ju att jag har bloggat där i många år och vanans makt är stark. Gillar dessutom att man kan ändra storlek på texten och så där vilket man ju inte kan här om kör gratisvarianten. Vi får se hur det blir.
 
Dagbok förresten, det har inte precis hänt så mycket, denna sista lediga dag. Vädret har varit lika trist idag som det har varit i flera dagar nu, bara grått, grått, grått... och hunden är inte hemma sedan igår, han har åkt till Patrik, min son, som är hans egentliga ägare, så några promenader med den har ju inte behövts.
 
Istället har dagen ägnats åt att lata sig så mycket som möjligt, jag har spelat en massa wordfeud och läst bok - vilken kan du kika på i inlägget precis nedanför detta.
 
Halvfastat har jag också gjort, tror det är min sjunde halvfastedag under denna ledighet :-D Normalt sett fastar jag en dag i veckan under terminerna eftersom jag inte tycker jag får ihop det när jag arbetar som kock - det är väldigt svårt att smaka av mat och sedan bara spotta ut den, försök själv får du se. Om man bara smakar en gång är det väl okey, men det gör inte jag. Jag smakar tills jag är nöjd med resultatet, ibland går det på en, två gånger, ibland blir det en hel massa tester innan jag får till det. Dessutom lagar jag mycket sällan bara en rätt om dagen på jobbet, det brukar bli minst tre, fyra stycken så då skulle det bli en herrans massa spottande.....
 
Jaja, i morgon börjar arbetandet igen, på ett sätt kul att komma igång igen till vanliga rutiner, på ett sätt förstås lite motigt - det är ju himla skönt att bara gå här hemma och lata sig! :-D 
 
Nä, nu får man väl försöka komma igång med före-säng-rutinen (som kan ta tid, det är ju en massa ska bara innan man är där..) så det inte blir alltför sent, klockan skräller tjugo i fem i morgon bitti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0