9/1

Jobb förstås, som vanligt, idag var vi fortfarande kort om folk, men iallafall bara med en person och jobbet har flutit på bra.

Huvudrätten var en köttfärsgryta med grönsaker, som jag gjorde två varianter på till allergikerna, sedan gjorde jag en linsgryta som vegetariskt alternativ. En hel massa varor har vi fått som måste packas om och slängas in i diverse olika kyl- och frysrum, sedan har jag börjat kika på nästa treveckorsperiod vad gäller vegetarisk matsedel, gäller att hitta bra rätter som passar att ha tillsammans med det som är huvudrätt den dagen.

Efter jobbet åkte jag direkt hem och en timme senare var det dags att sticka in mot staden för att jobba med valberedningen. Turligt nog hade jag god tid på mig, den pendeln som jag tänkt ta var inställd på grund av nedriven kontaktledning och nästa skulle komma om 17 minuter enligt tidtabellen. Den var tio minuter sen, så jag fick alltså vänta nästan en halvtimme på tåget :-( Dessutom var tåget nerkortat med en vagn mot hur det brukar vara så du kan ju föreställa dig hur trångt det var - jag fick stå hela vägen in mot stan, kände mig som en sardin, typ.

Halv fem var jag på plats, så, som sagt var jag ändå i god tid till första intervjun som var klockan fem. Skönt, för jag hatar verkligen att komma med andan i halsen och i sista minuten, jag vill kunna hinna umgås lite med kollegorna, ta en fika och samla mig innan.

Två "offer" hade vi idag, så nästa veckas två intervjukvällar lär vara precis knökfulla, får se om vi hinner alla då eller om vi måste ta av den tid som vi tänkt använda till att knåpa ihop vårt förslag :-/

Nå, fördelen med detta var att denna kväll blev tidig iallafall! Nu ska jag kolla på nya polis-dokumentärserien som handlar om djurskydd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0