1/7,2

Vaknade tidigt idag igen av någon anledning, strax efter sex, men gick inte upp förän halv åtta ändå - skönt att bara ligga och dra sig, läsa en stund..
 
Väl uppe käkade jag frukost (förstås) och lyssnade på Fredrik Wikingsons sommar i P1, mycket trevligt men samtidigt rörande program :-) Gårdagens program laddade jag ner till telefonen, sedan gick jag en promenad i omgivningarna medan jag lyssnade, hittade en trevlig stig som går i närheten här (nere vid IP, som information för dem som vet hur det ser ut här där jag bor), den kan jag tänka mig att gå fler gånger :-) Precis när jag kom hem började det duggregna, så jag hade lite tur där!
 
Käkade lunch, sedan stack jag till Willy:s för att veckohandla, skönt att fylla upp i skåpen igen :-)
 
På eftermiddagen har jag satt upp gardinerna i vardagsrummets två fönster. De var alldeles för långa, så jag var tvungen att sy upp dem först, så det tog sin tid - tur man har symaskin iallafall! Sedan skruvade jag ihop skrivbordet, det har fått sin plats i vardagsrummet. Det är vääl stort, men får duga tills jag hittar något jag hellre vill ha.
 
Ett par timmar på kvällen hann jag med att umgås med mannen i mitt liv också, vi käkade middag ihop och kollade på första halvleken i fotboll mellan Argentina och Schweiz innan det var dags för honom att åka hem till sig. Nyligen har jag pratat med både Patrik och med Fredrik i telefonen och nu kollar jag på Allsång på Skansen istället för fotboll, den var tråkig (mållös) så länge jag tittade.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0