12/6

På min första lediga dag steg jag upp halv sju eftersom jag skulle lämna in bilen på service klockan åtta idag. När bilen var inlämnad tog jag bussen hem, med gång och restider tog det ungefär 45 minuter. 
 
Mesta tiden av förmiddagen har jag spenderat hemma, satt lite vid datorn annars pysslade jag med vardagssysslor, skruvade ner och gick till grovsoprummet med en förvaringsmöbel som jag kommit på att jag inte ville he också, sedan tog jag en kort promenad till centrum och köpte mjölk. Lite halvrisigt väder idag, blåsigt och stundtals kyliga vindar, lite sol har det varit ibland visserligen, men likamycket moln, regn och åska, verkligen blandat, med andra ord :-) 
 
Fram emot eftermiddagen åkte jag till Huddinge centrum en stund. Kikade i affärer och köpte ett par nya shorts. Sedan tog jag bussen vidare mot Masmo, där jag skulle hämta bilen. Sericen hade gått bra, men de hade sett att bromsbeläggen i fram på bilen var dåliga, så de behöver bytas. De hade dock inga inne, så vi la in en beställning på dem och bokade en återbesökstid i nästa vecka.
 
På vägen hem åkte jag förbi SEA Hund& Katt i Kungens Kurva för att (stöd)köpa en säck hundfoder till Baloo, turligt nog hade de extrapris på 12-kilos säckarna just nu, så jag behövde inte bli ruinerad.
 
Åkte hem en stund, Matte höll på med middagsbestyr när jag kom hem, vi käkade tacos idag
 
Efter middagen åkte jag till Patrik och Nelly på fika, Baloo blev jätteglad över att se mig <3, ja, det blev väl förresten Patrik och Nelly också ;-) Vid halv niotiden var det dags att styra kosan hemåt igen.
 
Nu ska jag slå på tv:n och kika en stund på fotboll innan sängen kallar - i morgon har jag tvättstugan klockan sju..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0