15/6

Har spenderat ytterligare en helg ute på landstället, härligt att vara där ute, även om vädret var lite si och så.
I fredags då vi kom ut dit hade det regnat lite. Klockan var närmare fem innan vi var ute, så vi fick ingen "nytta" gjord utan lagade bara middag , slappade och såg på tv.
 
På lördagen var det uppehåll, men blåste (enligt pappa som hört väderrapporten) 17 sekundmeter, nordlig vind, så det var inte precis "kortbyxeväder"
Nå, vi jobbade ganska hårt med gräsklippning - mycket mossa som gräsklipparna sjunker ner i, så man får putta på rätt bra emellanåt - så vi behövde inte frysa direkt. Runt tre timmar tog det oss två att klippa alla ytor, sedan var det "bara" kantkllippningen kvar och den fixade vi på eftermiddagen sedan vi varit till affären för att handla middagsmat bland annat.
 
I dag har vädret varit bättre, blåsten hade mojnat, men när det då och då kom en vind-il så var det fortfarande kyliga vindar. Idag har vi krattat en del för den ena gräsklipparen klipper inte så fint, utan lämnar långa strängar med gräs efter sig, sedan har vi rensat lite ogräs också.
Ett par timmars bara slappande hann vi också med innan mina föräldrar kom ut till landet för att hälsa på och bjuda på middag - de hade nämligen bröllopsdag idag och ville fira den tillsammans med oss. Vi gratulerade dem med ett fång rosor som vi köpt dagen innan då vi var och handlade. Efter maten packade vi ihop våra saker och åkte hemåt, mamma och pappa stannade en stund för att vattna blommor och så, sedan skulle de också åka hem till "stan" (Östhammar) igen.
 
Bilfärden gick bra, inte så himla mycket trafik faktiskt, var hemma igen strax innan halv sju på kvällen. Packade upp det jag haft med från landet, så småningom lagade Matte och jag lite mat, jag åt mest för sällskaps skull för jag hade ju redan ätit en festmåltid :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0