26/6, 2

Sov till halv åtta i morse - skönt att slippa vakna redan halv sex varenda dag när man är ledig ;-)
 
Strax innan tio stack jag i väg till Kungens Kurva och Ikea för att byta ett felköp jag gjorde här om dagen, det var lite folk både i byten&återköp och senare i kassan när jag köpt rätt, så det gick snabbt.
 
När jag kom hem stod Matte och pratade i telefonen med en kille som han kommer få jobb av fram över :-D  Det är någon form av "grovarbete" på byggen han ska jobba med, typ ställningsbygge och sånt, så han behövde skaffa lite jobbarkläder för att komma igång. Därför blev det en andra runda bort till Kungens Kurva eftersom vi åkte bort till Jula och fixade det. Köpte både arbetsskor, handskar och byxor, sparade kvittot för firman får ju stå för de kostnaderna så småningom.
 
Väl hemma igen gick jag först till centrum och handlade mjölk och vit tråd sedan satte jag mig och sydde gardiner av tyget jag skickade efter här om dagen, paketet fick jag igår. Hur det ena paret blev kan du kika på i ett tidigare inlägg, de andra är rödrutiga och ligger nysydda och klara i linneskåpet för dem tänkte jag byta till runt jul ;-)
 
Eftermiddagen spenderades med mannen i mitt liv, det blev fika tillsammans, lite semesterfunderingar och middagslagning innan det var dags för honom att åka hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0