29/6

Nu har jag varit ute på landet igen, därav dåligt bloggande. 
 
Åkte ut i fredags eftermiddag efter att mannen i mitt liv hade slutat på jobbet. Innan dess passade jag på att betala räkningar, en av dem var jag tvungen att åka och betala på banken, för det var för stor summa att betala via internetbanken. Knöligt förstås, men det är ju av säkerhetsskäl och förstås kundens säkerhet - tänk om det hade varit något fuffens och någon ville försnilla 400 000 från mitt konto, då hade jag inte blivit så glad när jag upptäckte att de var borta då jag behövde dem.. en räkning på nästan en halv mille är ju inte varje dag man har, så då kan man ju ta den på banken..
 
På landet har vi haft det lugnt och skönt - fast jobbat har vi ju som alltid förstås :-) Vi har tagit bort lång-gräs i diket och utmed körvägen  upp till vår tomt och rensat en massa ogräs, främt nässlor som det växte massor utav i hallonlandet.
Vi har klarat oss rätt bra från regn, men heller inte haft särskilt soligt eller varmt. Natten mellan lördag och söndag kom det massor av regn, men vi har kunnat vara ute i stort sett hela dagarna skönt nog.
 
På vägen hem nu ikväll råkade vi däremot ut för rena skyfallet mellan Uppsala och Arlanda, det gick inte att köra snabbare än 60 km/h på motorvägen, sikten var urusel och det var massor med vatten på vägbanan. Skönt nog var regnområdet väldigt lokalt, kanske någon mil brett bara, så vi kom skapligt snabbt ur det - och där var vägbanan helt torr!!
 
Innan jag kom hem till mig stannade jag till hos brorsan för att låna borrmaskinen och för att hämta ett skrivbord han ville bli av med, ska skruva ihop det i morgon tror jag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0