30/6

Idag har det inte varit mycket aktivitet här precis, men, det är väl det som är idén med semester, att man kan välja mellan aktivt liv eller slött, rätta mig om jag har fel..
 
Nå, det är ju inte så att jag inte klivit ur sängen eller så, men jag har varit så lat att jag inte ens har skruvat ihop det där skrivbordet jag pratade om igår ;-) Lite är det Mattes "fel" för han har inte bestämt sig för om han vill ha det i sitt rum eller inte ännu och det är så pass brett att det enklaste är om man skruvar ihop det i det rum där det ska stå, därför har jag avvaktat. Om han inte ska ha det får det stå i vardagsrummet tills jag hittar den sekretär jag vill ha.
 
Aktivt lyssnande har jag mest sysslat med idag, tre "sommar i P1" har jag lyssnat på, det sista av dem passade jag på att höra medan jag gick en promenad, så helt inaktiv har jag som sagt inte varit. Idag "utforskade" jag världen åt ormkärrshållet, hamnade i skogen (så ovanligt när det gäller mig) och hittade ett kärr fullt med grodyngel. Blev inga bilder som var tillräckligt bra, så ni får tro mig på mitt ord när jag säger att det vimlade av yngel, dryga centimetern långa och de flesta med utvecklade bakben.
 
På eftermiddagen hämtade jag upp mannen i mitt liv vid stationen när han kom från jobbet, sedan åkte vi bort till Kungens Kurva och tittade i nya köpcentret där. Det var Claes Ohlsson som var den egentliga anledningen till vårt besök, lite smågrejor blev inhandlade bara.
 
Sedan åkte vi hem hit en stund, det blev middag innan han åkte hem till sig
 
På kvällen har jag tagit mig ett lång-bad tillsammans med boken, läser fortfarande samma som i förra veckan (här går det inte raskt, trots att boken är jättebra!!) Den heter Innan floden tar oss och är skriven av Helena Thorfinn, som debuterar med den här boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0