8/6

En jättehärlig långhelg har forsat förbi - varför går tiden så snabbt på helgerna??
 
I fredags gick jag upp tidigt och hade tvättstugan - har ju ingen maskin hemma nu mer -  Tog det lugnt en stund och inväntade att nya mannen i mitt liv skulle ringa att han var klar med sina förehavanden innan vi kunde åka ut på landet, mitt på dagen åkte vi sedan och var ute på landet vid tresnåret.
 
På eftermiddagen njöt vi av att vara där ute igen, det var ju några veckor sedan, påbörjade lite rensning av jordgubbslandet som grott igen fullständigt, sedan tog vi kväller och lagade lite mat och kollade på tv.
 
På lördagsförmiddagen fortsatte vi med jordgubbslandet en stund och höll på med lite annat småpyssel. Fram på dagen åkte vi hem till mamma och pappa på en fika, de är just nu i Östhammar, de varierar sig lite, bor några dagar på landet och sedan i stan igen, bägge ställena behöver ju tillsyn och omsorg :-)
 
På väg från dem handlade vi lite, sedan gjorde vi middag.
Satt ute på altanen och åt och rätt som det var kom det fram en grävling under vårt hus!! Hen var helt "kolugn" kikade lite åt vårat håll, spatserade iväg och vek in i ett buskage. Det känns inte helt optimalt att ha en sån hyresgäst, men ganska häftigt ändå! :-D
 
Söndagen har spenderats utomhus, jag har fortsatt att rensa klart jordgubbslandet, min kärlek har kört trimmern runt rabatter och sånt, samt klippt en del gräs. Vi blev klara med våra jobb mitt på dagen och det var tur det, för sedan kom en riktig störtskur och efter det går det ju inte att klippa gräs. Nå, det var dags att packa ihop grejorna och åka mot den stora staden igen iallafall - inte för att någon av oss brann av iver att göra det, men jobba måste man ju, det gäller oss bägge två..
 
Hemma i stan var jag igen vid halv sextiden. Så måningom blev Matte och jag lite hungriga, han kom med förslaget att vi skulle göra lite tomatsoppa till middag, den blev jättegod trots att vi inte hade någon lök hemma.
 
...Tre arbetsdagar är det kvar innan sommarlovet, ska bli så skönt, så skönt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0