10/3

Måndag och jobb igen. Idag hade vi pasta med kycklingsås som huvudrätt. Jag tillverkade en mjölk- och glutenfri variant samt en med sojaproteinbitar i, som vegetariskt alternativ. En del förberedelser inför morgondagens fisk-dag hade jag också, för övrigt har jag tvättat och städat.

 

En kvinn kort var vi idag, husmor fick lov att stanna över på mellanmålet på grund av detta, hade gärna bytt med henne om jag haft möjlighet för hon kände sig hängig och hade nog behövt gå hem och vila, men idag hade jag ju Baloo hemma fortfarande och ingen som kunde gå ut med honom på eftermiddagen typiskt nog..

 

Så, efter jobbet åkte jag direkt hem för att ta ut hunden. Givetvis ösregnade det just när vi var ute, det som varit så skönt innan på dagen..

 

När vi kom hem packade jag ihop Baloo´s saker, sedan tog vi bilen till Patrik och Nelly som gärna ville ha tillbaka sin vovve nu när de varit utan honom en hel helg :-) De har varit på jobbresa till Finland med studiebesök och hotellvistelse, därför hade vi hunden i helgen.  

 

Patrik och Nelly var båda två hemma när Baloo och jag dök upp. Jag stannade en stund på en mysig fikastund :-) När jag åkte hem sedan fick jag med mig en ask choklad som de köpt som tack för att vi passat vovven åt dem, gulligt!

 

Väl hemma igen lagade jag middag som Matte och jag åt själva. Idag hade Rolle jobb skönt nog. Konstigt det där, vissa dagar har de inget grus att hämta någonstans, andra dagar är det hur mycket som helst - idag åkte Rolle hemifrån halv sex på morgonen och kom hem kvart i sju på kvällen :-)

 

Kvällen går lite i slapphetens tecken, har visserligen tvättat och kört en maskin disk som är upplockad i skåpen, men det får räcka som hushållsjobb idag. Nu ska jag hänga vid datorn en stund, sedan ska jag kika på blod tjockare än vatten i ettan innan det är dags att krypa under täcket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0